Hästarna då?

Nu har jag berättat om både mig själv lite grann och om hur jag skaffade min hund. Men jag har inte sagt ett ord om min hästar. Så nu är det dax! :)
 
Det finns tre hästar här hemma på gården. Mammas islandshäst, och mina två ponnier. Latina är den enda häst jag har att rida just nu. Hon är en 5-årig D-ponny. Hennes pappa är halvblod och mamman var Welsh/fullblod. Hon är fux med bläs och två vita strumpor. Det är en dam med stor egen vilja och hon kan bli väldigt tjurig om hon tycker något är jobbigt eller om hon inte får som hon vill. (ston...)
Men i stallet är hon (oftast) hur trevlig som helst att ha och göra med. Väldigt kelsjuk.
Vi har haft henne sedan födseln så jag har kunnat följa hennes utveckling hela vägen! Allt från föl, till ful (riktigt ful!) åring, och vidare upp till idag, och förhoppningsvis har vi några fler härliga år till framför oss! Men samtidigt är jag medveten om att hon bara är D-ponny och jag kommer inte kunna tävla med henne "på riktigt", eftersom jag är över 18. Men jag är ganska kort i växten (1.60) så jag lär inte blir för stor ;) 
Med tanke på detta blir det kanske så att vi har kvar henne så att jag, med hjälp av min tränare, kan utbilda henne vidare tills varken jag eller hästen kan lära oss så mycket av varandra längre. Sedan får vi se vad som händer.
Just nu kommer jag inte blogga om vår träning, eftersom hon har sin förtjänta vintervila just nu! Men i mitten av januari drar vi igång igen!
 
 
 Det var den första av tre! :) 
förlåt för mina dåliga mobilbilder!
 
/Vendela
Tuuli Elmgren
2013-12-17 @ 22:36:58
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Sv; Tack! Jag brukar ge mina hästar en kortare vila flera gånger per år, oftast en på sommaren och en på hösten. Det blir då under ca 1-2 veckor. Jag har aldrig haft mina hästar på bete men de ska få gå på bete nästa år förmodligen.

Sedan har jag ju haft lite otur med mina hästar så det blir alltid några extra veckors vila p.g.a skador :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

chikisen.blogg.se

Häst. Hund. Skola. Allt.

RSS 2.0