Sen kväll

Så där. Då har jag ägnat halva natten(näästan) åt att lära mig lite om slutaren, bländaren, ISO, och hur man ska använde dessa tillsammans på kameran.  (Hoppas jag inte är helt ute och cyklar nu, är ganska trött, och dessutom nybörjare inom det här!) Datormusen fick vara mitt trogna motiv där jag satt och ändrade och ställde in kamerans inställningar och försökte få fram en bra bild med lagom mycket ljus, bra skärpa och utan brus. 

Är galet trött på att bara kunna använda de automatiska inställningarna på kameran! Jag vill experimentera! ;) 
Whaat?! tänker ni nu. Jag har ju bara kunnat fota i några dagar, hur kan jag redan ha tröttnat? Men faktum är att jag redan för ett antal år sedan, när jag fick min första digitalkamera i födelsedagspresent, har velat lära mig hur man använder en kamera på riktigt. Men det har verkat så krångligt så jag har aldrig riktigt tagit tag i det. Jag har bara försökt lära mig själv genom att testa på kamerans inställningar, men då fattar man ju ännu mindre! Av, tv, P....vaa? Allt verkar ju innebära samma sak - att jag tar ett halvklass foto... 

Men nu vet jag bättre! Jag kan knappt bärga mig till imorgon och min och Chikas skogstur. Tänker ta med mej kameran om det inte regnar för mycket och testa mina nya lärdomar. Får se om jag hinner få något foto på yrpannan om jag ska hinna ordna med en massa inställningar också...aja, den som lever får se! 

Nu måste jag verkligen sova om jag ska orka upp och genomföra alla mina planer imorgon. ;) blir tyvärr inget bibelord ikväll, orkar inte läsa något nu. Har blivit alldeles för många sena kvällar vid datorn nu vid jul, måste ändras! 
God natt på er! 

Senast tagna bilden i min mobil. Random bild från HM där jag ville köpa en svart kjol till nyår, men endast den röda här på bild fanns i rätt storlek ;( 

Och nu verkar texten klädda oxå..? Ajja, får se hur det ser it imorgon helt enkelt...trots att jag inte vet hur man redigerar inlägg..x) 
God natt. Igen. ;)
/Vendela 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

chikisen.blogg.se

Häst. Hund. Skola. Allt.

RSS 2.0