Drömmen om en egen hund. Del 2.

När jag väl bestämt mig för att det var en japansk spets jag ville ha så var det bara att fortsätta spara, och såklart leta efter en lämplig uppfödare! Kort och gott kan jag väl säga att jag failade ganksa hårt på det...
Men så en januarieftermiddag när jag satt på bussen på väg hem från skolan ringde mamma till mig och sa att hon hittat en uppfödare, som faktiskt hade valpar till salu just nu. Lite surt med tanke på att hon inte alls lagt ner lika mycket tid som mig... Redan samma sag satt hela familjen (haha) i bilen på väg för att kolla på valparna som inte bodde allt för långt hemifrån.
 
 De var redan fem veckor den dagen, och ingen av de fem valparna var tingade. Uppfödaren sa att det var svårt att få valpar sålda mitt i vintern, och jag förstår henne! Jag hade själv planerat att bli hundägare på sommaren.
Men i vilket fall som stod jag nu där med fem små vita isbjörnar runt benen. Och självklart smälte jag direkt. Jag hade redan innan bestämt at jag ville ha en tik, och av de två tikvalparna fastnade jag extra mycket för den minsta av dom, min lilla chika! ♥
 
Några veckor senare fick hon äntligen följa med mig hem! Mina surt förvärvade pengar kom till god användning och jag har ännu, efter nästan 4 år senare, inte ångrat mej en sekund! Visst har det varit jobbigt ibland, att ha hund är ju trots allt mer en livsstil än en hobby. Men i det långa loppet är det sjukt värt det. :)
 
Chika flyttade hem till mig i början av februari 2010, alltså efter 3,5 års längtan! 
Tyvärr har jag ingen valpbild på henne på den här datorn, så denna får duga så länge :)
 
/Vendela



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

chikisen.blogg.se

Häst. Hund. Skola. Allt.

RSS 2.0